Tmi Inga Agonen

Yrityksessä DITER OY, Helsinki

Personal Trainer

Personal trainer eli henkilökohtainen kuntovalmentaja on terveysalan ammattilainen, joka omaa laajan tietämyksen liikunta- ja hyvinvointialalta. Personal trainer laatii asiakkaalle henkilökohtaisen liikuntasuunnitelman, jossa huomioidaan asiakkaan toiveet, rajoitteet ja tarpeet. PT seuraa asiakkaan harjoittelua ja toimii kannustavana harjoituskumppanina. Harjoittelukauden aikana olet yhteydessä omaan personal traineriin viikoittain ja sinulla on mahdollisuus kysyä aina, jos jokin mieltä askarruttaa. Yhdessä harjoittelu on motivoivaa ja palkitsevaa. Personal trainerin avulla onnistut varmasti tavoitteessasi.

 

Kenelle ja miksi:

Tässä joitakin esimerkkejä miksi hankkia oma Personal trainer.

  • Personal trainer palvelu sopii niille, ketkä haluavat pudottaa painoa turvallisesti ja varmasti. Olet kyllästynyt painon kanssa jojoiluun ja taistellut vuosia jo sen kanssa, eikä mikään ole tuottanut tulosta.
  • Haluat parantaa yleiskuntoa, muttet oikein tiedä miten aloittaa.
  • Haaveilet elämäntapamuutoksesta. Olet tehnyt jo päätöksen, mutta alku on hankalaa.
  • Sinulla on tavoitteita liikunnan suhteen, ehkä jokin liikuntasuoritus, mutta et ole varma miten pääset tavoitteeseen.
  • Haluaisit aloittaa jonkun uuden liikuntaharrastuksen, mutta tekniikka ja harjoittelu on hakusessa.
  • Olet kiinnostunut aloittamaan kuntosalilla käymisen, mutta et tiedä mitä kuntosalilla tulisi tehdä.
  • Haluaisit kiinteän ja treenatun vartalon, mutta harjoittelu ei ole tuottanut tulosta toivotulla tavalla.
  • Olet jo harrastanut liikuntaa pitkään, mutta aina samalla tavalla ja nyt toivoisit, että saisit siihen jotain uutta näkökulmaa.
  • Olet kauan taistellut ainaisten mahdollisesti työstä saatujen rasitusten/kipujen takia ja nyt haluaisit tehdä asialle jotain.
  • Haluaisit tietää enemmän ruoasta ja ravitsemuksesta, koska olet hieman epävarma syötkö terveellisesti.

Personal Trainer paketti sisältää:

  • Tarpeesta riippuen henkilökohtaisten tapaamisten määrä
  • Haastattelun, tutkimisen, sopimusasiat, kyselylomakkeiden täyttö sekä tavoitteiden laatimisen
  • Mittaukset sekä kuntotestaus (kuntotestaus ei pakollinen)
  • Ruokapäiväkirjan täyttöohjeistus sekä palaute ja neuvonta
  • Liikuntasuunnitelmat ja niiden läpikäyminen
  • Liikkuvuusohjelman            
  • Kuntosaliohjelmat + henkilökohtainen ohjaaminen
  • Lajiharjoittelu esim. kahvakuula, allasharjoittelu, sauvakävely ym. oma harjoitus (asiakkaan toiveiden mukaan)
  • Sykeharjoittelun ohjaaminen
  • Koko harjoittelukauden ajan yhteydenpito arkipäivinä puhelimitse tai sähköpostilla.